Spigos är fiktiva mynt och har bara ett värde på Spigos webbplats. Du vinner Spigos i de olika spelen och ju skickligare du blir desto mer vinner du. Du kan läsa i de respektive hjälpavdelningarna för de olika spelen om hur du vinner Spigos.
Du kan byta dina Spigos mot lotter i Spigobutiken, vilka ger dig chansen att vinna fina priser i lotterier. Dessutom kan du använda dem som insats i multiplayerspelen, aktivera äldre veckoprestationer eller ge bort dem till andra Spigomedlemmar i present.
Om du glömt ditt medlemsnamn, lösenord eller kanske båda två kan du få dessa skickade till dig. Klicka här för att få dina inloggningsuppgifter skickade via epost.
Det är kostsamt att utveckla och underhålla en webbplats som Spigo och vi har lagt en hel del energi på att försöka skapa en bra och användarvänlig spelsida. Medel till fortsatt utveckling och underhåll av webbplatsen kommer huvudsakligen från försäljningen av Guldmedlemskap till medlemmarna på Spigo. Det är gratis att skapa en profil och använda Spigo och vill du bara vara gratismedlem går det bra.
Vi har däremot skapat en mängd förmåner för dem som är betalande medlemmar på Spigo och de hjälper härigenom till att säkra den framtida utvecklingen och driften. Vi kallar dessa medlemmar för Guldmedlemmar. Guldmedlemmar får extra förmåner som vi lagt mycket tid och kraft på att utveckla. Vi tycker det är rimligt att de som hjälper till att betala för verksamheten också får ut mer av Spigo. Du kan läsa mer om Guldmedlemskap och alla de förmåner det ger dig i Kassan.
Om du inte kan spela i helskärmsläge, gå till "Redigera profil > Inställningar" under din profil. Markera rutan bredvid "Använd en signerad java-applet" i kategorin Allmänt och klicka sedan på "Spara inställningar".
Observera att du måste vara Guldmedlem för att kunna visa spelen i helskärmsläge.
Försäkra dig om att du fyllt i både medlemsnamn och lösenord korrekt. Har du glömt ditt lösenord kan du få det sänt till din epostadress genom att klicka på länken Glömt lösenordet?
Om inget händer när du trycker på inloggningsknappen, trots att du fyllt i både medlemsnamn och lösenord rätt kan det bero på säkerhetsinställningarna i din dator.
Använder du Internet Explorer kan du kontrollera detta genom att välja "Verktyg > Internetalternativ > Säkerhet". Om säkerhetsnivån för internet är satt till Hög kan du inte logga in på Spigo. Om du ändrar säkerhetsnivån till Medium medan du är på Spigo kan du logga in. Alternativt kan du trycka på knappen "Anpassad nivå" och välja inställningen "ActiveX-kontroller och plugin-program" och inaktivera inställningen för "Fråga automatiskt om ActiveX-kontroller".
När du ändrat säkerhetsnivån och stängt fönstret med internetalternativen måste du trycka på F5 tangenten på ditt tangentbord för att uppdatera Spigos webbplats.
Tänk på att Spigo avsäger sig allt ansvar för sänkta säkerhetsnivåer i Internet Explorer och att vi rekommenderar dig att höja säkerhetsnivån igen innan du lämnar webbplatsen.
På Spigo strävar vi alltid efter att undvika fel och vi lägger ner åtskilliga resurser på kvalitetskontroller och tester. Någon gång gör ändå den mänskliga faktorn att fel uppstår.
Om du upptäcker ett fel är vi mycket tacksamma om du skickar in en felbeskrivning till Kundtjänst. Det är viktigt att du beskriver felet och hur det uppkom så noggrant som möjligt.
Om felet är korrekt beskrivet och din felanmälan gör att det kan korrigeras belönar vi dig med mellan 5000 och 50000 Spigos beroende på felets art.
Ibland kan det vara till stor hjälp för oss om du skapar en skärmbild av ditt problem som du skickar tillsammans med din förfrågan. Följ dessa enkla steg för att göra en skärmbild:
1. Ditt problem/fel måste synas på skärmen.
2. Tryck på tangenten [Prt Scr.] på ditt tangentbord.
3. Öppna ett bildredigeringsprogram som t ex Paint: "Start > Program > Tillbehör > Paint".
4. Tryck ner tangentkombinationen [Ctrl] + [V] för att klistra in urklippet i det nya dokumentet. Spara sedan dokumentet på din dator i ett bildformat, t ex GIF eller JPEG.
5. Nu kan du ladda upp bilden till oss genom att klicka på "Bläddra..." när du skapar din förfrågan på Spigo.
Om du inte vill att vi ska se dina privata uppgifter på skärmbilden kan du klippa bort eller mörka dessa delar. Detta gör du också enkelt i Paint.
Tyvärr är det omöjligt för Spigo att se om någon tappat kontakten med internet eller självmant lämnat spelet. Därför har vi infört en spärrfunktion för de som lämnar spelet oberoende av hur det sker, då det kan uppstå missnöje bland de spelare som är kvar i spelet. En spelare som lämnar spelet halvvägs i ett ratingspel kommer att bli spärrad och inte kunna delta i eller skapa ett ratingspel på 10 minuter. Reglerna blir på så vis lika för alla spelare på Spigo.
I ratingspel bidrar alla spelare till ratingpotten med en ratingpoäng vardera. Om en spelare lämnar spelet i förtid förlorar han två ratingpoäng och en robot tar vid i hans ställe. Roboten bidrar med en egen ratingpoäng om spelet är mer än 50% färdigspelat, annars inte. En robot som bidragit med ratingpoäng känns igen på sin ikon - ett robothuvud med en ratingsymbol.
Vinnaren av spelet tar hem hela ratingpotten, utom om en robot vinner, då ingen vare sig vinner eller förlorar några ratingpoäng. I spel där man inte kan skapa egna spel fördelas vinsten mellan första-, andra- och tredjeplatsen med 70%, 20% respektive 10% av ratingpotten.
Du kommer automatiskt att få 6 st skraplotter om dagen som du inte behöver tjäna in själv.
Vissa skraplotter måste du dock tjäna in själv och du kan läsa under dessa skraplotter hur du ska göra för att få dem.
För att avsluta din prenumeration går du till "Kassan > Guldmedlemskap" under din profil. Klicka på länken längst ned. Om länken saknas betyder det att du inte har någon prenumeration.
Som Guldmedlem på Spigo ökar din guldnivå hela tiden, vilket efterhand ger dig fler och fler dolda förmåner. Ju längre du varit Guldmedlem, desto högre guldnivå och desto fler förmåner har du alltså tillgång till.
Om du avslutar ditt Guldmedlemskap förlorar du samtidigt din Guldnivå och därmed också de dolda förmånerna.
Du kan se din aktuella guldnivå och när nästa förmån blir tillgänglig för dig i "Kassan > Guldmedlemskap" under din profil.
Klicka på ditt medlemsnamn i snabbmenyn uppe till höger och välj "Mitt konto". Klicka på "Överför" i vänstermenyn och följ anvisningarna noggrant. När beloppet överförts till ditt konto på Spigo kan du beställa produkter i Kassan och butiken. Du kan också använda pengarna som insats i pengaspelen. Om du till exempel vill beställa ett Guldmedlemskap går du till Kassan och klickar på knappen "Köp Guldmedlemskap". Välj sedan "Andra betalningalternativ" och följ anvisningarna.